31. března 2011

Tématické čmárání.

Konečně něco opravdu aktuálního a zcela čerstvého (odleželé hodinku a půl).

Tak, se svým kamarádem a spolustudentem z výššího ročníku Vojtou (alias Foxem) jsme se rozhodli vyvětrat tužky (já i propisku) a zaplnit papíry čarami a šrafurami. Vymysleli jsme témata, která jsme napsali na papírky a pak losovali, na které to téma se bude kreslit. Omezili jsme se časem na 15 minut. Vojta kreslil standartně tužkou na A4, já si zvolil do začátku menší formát A5 a černou propisku, ale pak jsem přešel nakonec k A4 a tužce.

Téma: prací prášek

Želé - Fox
Foxův obrázek.


Prací prášek - M4rsellino
Můj obrázek.


Téma: město

Město - Fox
Foxův obrázek.


Prací prášek - M4rsellino
Můj obrázek.


Téma: želé

Želé - Fox
Foxův obrázek.


Želé - M4rsellino
Můj obrázek.


Témata želé a prací prášek byla poměrně náročná, ale celkem jsme si s nimi poradili. Jen jsem doufal, že mi toto 45 minutové "klání" trochu rozvíří fantazii a vyplodí z hlavy nějaké parádní nápady, ale napadli mě jen tuctové věci. Snad příště už to bude lepší.

23. března 2011

Abstraktní povídka

Potká Nuda Lenost. Nuda si prohlíží Lenost, která vypadá jako obrovská tučná pohovka s velmi nezdravou barvou vzorkovanou lenochody. Váží určitě víc než sama Nuda, která se skládala jen z jedné bílé stěny, dvou ručiček, nožiček, očí, uší a nosu. Pohovka měla oči na tyčkách jakoby tykadlech šneka. Byly zavřené a zdálo se, že Lenost spí a tohoto nevšedního setkání si nevšimla.

Lenost Nudě připomínala jednu pohovku z katalogu, co si nedávno prohlížela. Stála asi 5000 zlatých, ale byla bez tykadel. V katalogu se psalo, že dovoz je zdarma až k domu či do bytu. Do této akce spadaly i další pohovky ve stejné a vyšší ceně. Jmenovitě třeba Jarmila Červená s podélnými pruhy, Žovka, Adéla a nejdražší Hermelína z plísňového sýra. Dovoz zdarma byl možný uplatnit také u křesel Alfons, Jeremiáš, Bedřich, Karel, Diviš a výstižně nazvaného Hranoslava. Katalog měl asi 4 strany a Nuda si ho celý pročetla pětkrát.

Lenost začala zvolna chrápat.

Aha, pomyslela si Nuda, měla bych jí vzbudit a říct jí, že jí ráda vidím a asi jí povyprávět o tom, jak se pěstují rajčata, jablka a kdy je dobré sklízet mrkev.

Nuda vzala ležící klacík a začala rýpat do pohovky. Pohovkovitá Lenost otevřela oči a zachrchlala: "Echrch... ," a pomalu se přetočila na bok a rozdrtila při tom procházející Nicnetušení jdoucí na schůzku s Podrazem. Pak Lenost cosi zabrumlala o nepohodlí a přetočila se zas zpět.
Nuda si všimla této události a přišla se podívat blíž. V tom odkudsi vyskočila Smůla a zakřičela: "Vrah! Ona je vrah! Polície!" "Ale to já ne, to udělala Lenost," bránila se chabě Nuda. "Těžko, když spí," řekl příchozí strážník a zatkl Nudu.

Nudu hájila její sestra působící ve školství, ale i tak dostala Nuda od soudu 500 let žaláře ve státním vězení a k tomu prémii 2000 let ve městě s mírnou ostrahou. A jestli neumřela, tak tam je dodnes.

22. března 2011

Kirovka útočí!

Tedy, spíš zatím neútočí.
Před nějakou dobou, když jsem začal prohledávat své staré věci, jsem našel nejednu rozdělanou hru. Z těch několika jsem se rozhodl jednu z nich dokončit.

Když jsem onu hru kdysi dělal (tuším 2005), tak jsem byl nadšený z RTS Red Alert 2 (a vlastně stále jsem) a tak se hrdinkou hry stala sovětská bombardovací vzducholoď Kirov, která má za úkol likvidovat pomocí pum, které svrhává, jednotky Spojenců pod ní. Hru jsem vlastně dělal pro sebe, proto mě velice bavila a já jsem více hrál než vyvíjel.

Kirovka se třetí hodností.
Screenshot z nalezené hry.

Říkal jsem si, že bych tedy hru mohl vylepšit a dokončit. S grafikou nebude problém, něco už za sebou mám a tak vylepšení není těžké, kromě toho se dá vycházet povětšinou ze hry a skic, které k Red Alert 2 jsou k dispozici.

Hra původně měla být jen takové to jednokolové, maximálně s několika prostředími, hraní na skóre, ale vír myšlenek to dovedl k tomu, že hra bude složena z misí s bossy, budou v ní různé podpůrné bonusy a další věci. Také zvažuji, zda bych měl omezit třeba počet pum, které by se doplňovali z check pointů - ale jestli je to dobrý nápad, ukáže demo, které se chystám udělat. To bude asi zřejmě tak do měsíce, možná za delší dobu, protože se této malé hře věnuji jen ve volných chvílích, kterých není mnoho.

Vlevo původní verze (10 barev), vpravo remake (35 barev).
Srovnání Kirov airship ve hře
(moje původní a  moje nová verze).

Remake vzducholodi Kirov jsem dělal podle obrázku, který jsem našel na google.com (je to tento obrázek). K tomu mě napadá taková věc. Když jsem jí takhle překreslil, tak jestli to má nějaký dopad na mě - jako jestli porušuji autorská práva, ačkoliv se v zásadě jedná o fanouškovský projekt, je to k nekomerčnímu použití a autora neznám (nemá tam signaturu, nic a Westwood v podstatě neexistuje). Tak bych si to pro sebe shrnul, že snad nedělám nic špatného.

K tomu bych neměl potíž si vymyslet svojí vlastní vzducholoď i s originálními nepřáteli. Ale to, kdy se můžu vžít do role pilota Kirovky a shazovat nekončící tuny bomb na chudáky pode mnou, se mi líbí mnohem více. Je to taková pocta Red Alert.
Tak nevím,co si o tom myslíte?

K tomu si nejsem jist, jak to budu řešit s hudbou a zvuky (hláškami Kirovky, které by se jistě hodili). No, to ještě uvidím, jak se toto vymyslí.

Časem sem přihodím další ukázky nové grafiky i s in-game obrázky, tak to tu snad trochu ožije. Snad se mi tuto malou hru podaří dokončit.
Jo a hra se prozatím jmenuje Kirov Attack! a asi jí to zůstane.

"Bombardiers to your stations!"

5. března 2011

Nalezeno v archívu VIII

Modrej týpek
Modrej týpek.

Jsem zas něco vyhrabal, aby to tu nevypadalo mrtvě, ale co nevidět sem snad začnu házet věci aktuálnější a časem i nejaktuálnější. Jinak se jedná tuším o tempery s tuší. M.

8. února 2011

Nalezeno v archívu VII

Odlet balónu
Odlet balónu

Tohle měla být původně kratičká animace, jak balón odletí, ale to mi nepřišlo moc publikovatelné a přidělávat další akce se mi nechtělo, tak jsem aspoň exportoval jeden snímek, který jsem pak dodatečně poladil v Photoshopu.

27. ledna 2011

Nalezeno v archívu VI

Auto a slalom
Auto a slalom.


Auto a skok
Auto a skok.


Jedny z animací co jsem jen tak zkušebně dělal.
Jsou udělány tak, že jsem autíčko kreslil na papír vedle sebe a pak v Photoshopu doladil velikosti a patřičně porozkládal na fázích. Se skokem jsem celkem spokojený, ale slalom se mi moc myslím nevyvedl.

Vrhač ohně.


Pokus o jdoucí postavičku.


Dvě animace výše byli pouhými pokusy a nemělo z toho mnoho vzejít. Jedno propiskou a druhé tužkou. Jinak všechny tyto animace jsou z roku 2009.

19. ledna 2011

17. ledna 2011

Nalezeno v archívu IV

Průběh práce
Doctor Adam, který měl sloužit jako splash screen mobilní hry.

Jak tak procházím svůj archív starých prací, tak jsem narazil i na jeden pixelart z roku 2007, který jsem dal začátkem prosince minulého roku do své galerie na PixelJointu. Kupodivu se obrázek zalíbil a v týdenním i měsíčním hodnocení se držel kolem 3. místa, za což jsem byl nesmírně rád.

Včera byl uveřejněn žebříček prvních deseti za prosinec a k mé neskonalé radosti se opravdu umístil 3. a dostal ke svému profilu ikonku trofeje.

15. ledna 2011

Nalezeno v archívu III - Magic Ball

Magic Ball
Tuto hru jsem dělal v roce 2004 v Game Makeru, nikdy se však nedočkala svého dokončení.
Hra je originál export (tušim Game Maker 5) z roku 2004 a nedělal jsem na ní žádné dodělávky, o to je však podivuhodnější, že šlape na nových systémech bezproblémově. Hudba a zvuky ve hře nejsou.
Stáhnutí hry: Magic_Ball.zip

Magic Ball
Hra jednoho hráče.

Grafika
V době, kdy jsem tuto hru začal dělal, jsem neměl ponětí o nějakém Photoshopu (a dlouho potom také ne), dokonce ani pixelartu, proto je grafika velmi jednoduchá, vznikala v Malování.
A jelikož jsem neměl ponětí ani o tom, jak se animuje, tak explozi meteoritu a tornádo jsem s úpravami převzal z hry Little Fighter 2.

Magic Ball
Kouzlo pád meteoritů.

Hra
Inspirací samotné hry mi byly hry Dyna Blaster, Diablo 2 a Little Fighter 2, jak už jsem výše uvedl.
Hráč měl původně postupovat po mapě a na určitých úsecích nastoupit proti bossům, ti ale byli pro mé programátorské (pokud se tak dá nazvat přesouvání ikonek a semotam zapsání nějakého čísla) schopnosti monstrózní sousto. Mapu jsem nepromyslel, stejně jako děj a tak neschopnost vytvoření bossů a pořádnej děj, pak byly důvody, proč jsem hru nedokončil.
Samozřejmě hra měla mít mnohem více levelů, nepřátel i prostředí. Má zhruba 5 levelů pro jednoho hráče a stejně tak pro dva hráče.

Magic Ball
Hra dvou hráčů.

Tipy & triky
* Pokud hru budete hrát (jeden nebo dva), tak doporučuji nasbírat co nejvíc bonusů, než se pustíte do nepřátel (prolomíte bariéru kamenů uzavírající nepřátele u portálu).
* Meteority používejte těsně před útokem na "ležení", abyste redukovali počet nepřátel. Házet meteority dlouho předtím, nemá mnoho smyslu, protože nepřátelé se stačí z portálů obnovit. Také se hodí, pokud jsou na mapě obyčejní šamani, chodit blízko k ohradám a nechat je vyčerpat své meteority.
* V blízkosti vysokých (žlutých) šamanů si dávejte největší pozor - vyčarují kolem sebe kruh, který Vás připraví o veškeré bonusy a ty se pak těžko dávají dohromady.
* Bomby-míče se dají skládat na sebe a navzájem se nespouštějí. Toho se dá použít k útoku přes kameny, kdy dáte přes sebe dva míče - jeden výbuch zničí kámen a druhý smete, co je za nim. Také pozor na to, že se míče pokládají pouze, pokud stojíte.
* Bomby-míče Vás neblokují, takže jimi můžete procházet.
* Bonusy po chvilce mizí, tak je berte hned (pozor na okovy, zpomalují).
* Pomalu se doplňuje zdraví, tak mezi boji si dejte chvilku pauzu.


To bude asi vše. Ještě se chci omluvit za pravopisné chyby, které se ve hře objevují. V té době byl ještě český jazyk můj velký nepřítel (teď už je jen malý). Také se mi v single playeru prohodil jeden textový úvod s jiným, ale neni to nic hroznýho. Přeji pěkné hraní. M.

8. ledna 2011

Nalezeno v archívu II

Claun

Fighter Claun

Claun měl být jako moje ID dělané na Deviantart - měla to být vymyšlená figurka bojovníka ve stylu Street Fighter prezentující mě. Byla to taková všeobecná akce s šablonou a jmenovalo se to Pixel ID Fighter. Bohužel jsem ale zůstal jen u skici.

Alien
Vetřelec

Měl jsem nakreslit vetřelce, ale neměl to být ten filmovej, ale prostě marťan a já to špatně pochopil.