1. srpna 2016

Fuška - postup vzniku

Hlavní hrdina a autobugs.
Hledání podoby výtvarna a designu.
Před delší dobou, více než dva měsíce zpět, jsem psal, že vyšel sborník Vějíř 2016 (viz 'Fuška Vějíř, Za dveřmi BubbleGun'), kde si můžete přečíst čtyřstránkový komiks Fuška. Myslím, že nastal čas ukázat nějaké skici proložené zbytečným textem.
Hlavní práce byli při konci února tohoto roku a díky rychlé zpětné vazbě z Kobuty i rychle doladěné.

Hlavní postavy

V procesu vymýšlení příběhu jsem si čmáral různé postavičky, ale žádná mi nepřišla dost zajímavá a tak jsem si prohlídl skicáky a našel postavičky, kterým jsem se rozhodl dát roli v komiksu.
Fuška - první skica hrdiny
Anonymní postavička zabijáka ve skicáku z minulého roku.

Anonymní tajemná postava ve skicáku.
Původně mělo jít o záznam myšlenek cestujícího autobusem o jeho podivných spolucestujících, ale nalezené postavičky dali příběhu nakonec docela jinačí směr, přesto jsem zachoval cestování "autobusem".

Strana 1


Pro zajímavost se můžete podívat, jak vypadal vznik první strany. Když jsem měl vše v hlavě promyšlené a sepsané předpokládané texty pro bubliny, tak následovalo zachycení na papír v tomto pořadí:
  1. Na papír jsem si rozkreslil představu rozložení stránky s čísílky, které označují bubliny s textem.
    Fuška strana 1 - skica
    1. Náhledová mini skica stránky,
    která má zhruba 70x100 mm.
  2. Stránku jsem si spolu s dalšími skicami oskenoval a v počítači jsem sestavil do finálního rozložení s patřičnými přesahy.
    Fuška strana 1 - rozvržení
    2. Rozložení oken a bublin na PC.
  3. Pak už jsem vše nakreslil propiskou, naskenoval a doplnil bublinami a "barvou".
    Fuška strana 1 - finální zpracování
    3. Finální podoba stránky velikosti A5.

Závěrem

Celkově mezi známými měla Fuška celkem dobrý ohlas, za což jsem rád.
Tento článek jsem spíše sepsal pro sebe, abych nezapomněl, jak jsem to vlastně postupoval.
S komiksem mám ještě nějaké další záměry k přepracování a rozšíření, ale to záleží, jak se k tomu dokopu.
Ještě nějaké črty k Fušce.

Kolegiálně se zde ještě zmíním, že ve sborníku můžete také narazit na pěkně stylizovaný komiks ze starého Japonska, který vytvořil můj kolega a kamarád Filip Tichý (http://filiptich.wix.com/ito-tetsuo - za odkazem je jeho dřívější komiksový projekt).

Žádné komentáře:

Okomentovat